Порядок б’є клас. Розбір гри NaVi — Virtus.pro

1. NaVi приїхали на TI з традиційно вузьким пулом героїв і стратегій.

Всього за 10 зіграних карт на цьому TI NaVi використовували 26 унікальних героїв (для порівняння — у VP 30 за 8 карт). Розподіл ролей гравців Natus Vincere, їх сигнатурні герої і стандартні переміщення по карті ні для кого не сюрприз. Незрозуміло тільки, чому VP 2 гри поспіль не банили кращих героїв суперника.

А VP тим часом продовжують шукати оптимальних для себе героїв. На першій карті був Arc Warden (вперше за 10 місяців), на другий — Weaver, не самий метовый герой. Крім потрібних героїв, VP не можуть визначитися з розподілом ролей: в одній грі No[o]ne може грати на темповом QW Invoker через Spirit Vessel, в іншій — пасивно фарм на Arc Warden; RodjER може піти в ліс на Enigma і мати загальну цінність як у кора, а може бути майже таким же бідним, як Solo.

2. Хоча NaVi забирали зручних для себе героїв, розстановки по лініях частіше виходили на користь VP.

На першій карті RAMZES отримав зручний матч-ап проти Blizzy на складній лінії, а 9pasha відправився в легку, де спокійно отримував досвід і золото. Єдиним незручним матч-апом для VP була лінія Arc Warden — Razor, але в мзс постійно опинялися супорти обох команд. Формальна перемога на стадії лайнинга залишилася за VP, але NaVi майже не відстали за загальною цінності за рахунок величезної кількості стаків.

У VP на першій карті було всього 8 стаків крип, майже все зробив Elder Titan щоб розганятися за рахунок Astral Spirit, а у NaVi зроблено цілих 23 стака. Така різниця почасти обумовлена тим, що герої NaVi краще справляються з зачисткою стаків.

3. Після стадії лайнинга NaVi було набагато простіше реалізувати свою стратегію. Вона полягала в тому, що герої 3-5 позиції чинили постійний тиск на VP на їх половині карти, в той час як MagicaL і Crystallize спокійно фармили. У супортів і оффлейнера NaVi було все необхідне: здатність швидко скорочувати дистанцію до ворога (Rolling Boulder у ES і швидкий Blink Dagger на Axe), глобальне присутність AA через ультімейт, досить контролю та швидкого шкоди.

Майже всі фраги в першій грі пройшли на половині карти VP. Axe і ES раз за разом ловили самотніх героїв VP, які намагалися отпушивать нижню лінію. За перші 20 хвилин гри кори NaVi на двох взяли участь всього у 3 фрагах, в той час як один Zayac взяв участь у 7.

Супорти VP не могли створити для своїх кор-героїв стільки ж простору. У Vengeful Spirit і Elder Titan не так багато шкоди, а Tidehunter не може підтримувати їх так само активно, як Axe підтримував ганги своїх супортів. Пік VP був розрахований на тимфайты, але їх майже не було. За всю гру 9pasha використовував Ravage лише 2 рази, а Elder Titan тричі прожимал свій над ход.

У VP абсолютно не вийшло реалізувати Arc Warden. Всю гру він пасивно фармил через максимально жадібний білд: Hand of Midas, Mjollnir, Boots of Travel. No[o]ne завдав всього 16 тисяч шкоди за героям і смішні 628 утрати по будівлям при загальній цінності в 19.5 тисяч золота. Найбагатший герой VP був нон-фактором в цій грі.

4. VP часто залишають без уваги свою складну лінію, вважаючи за краще грати на інших двох. Найчастіше першу вишку Ведмеді знищують в мзс у своїй легкої лінії. У цій грі VP швидко втратили свою тир-1 вишку в легкій, але не залишили свій ліс і продовжили грати на цій лінії. За це їх постійно карали.

RAMZES раз за разом помирав у спробах отпушить нижню лінію. Незрозуміло, чому VP просто не віддали свій ліс і не зайняли ворожий, і за підсумком NaVi фармили у своєму лісі і вбивали в чужому. Українська команда повністю контролювала карту, а на 20 хвилині, після появи BKB на обох корах, зібралася вп’ятьох і спокійно задавила суперника.

5. На другій карті у NaVi був майже ідентичний пік, з тією лише різницею, що на 21 пік взяли Bloodseeker щоб закрити Weaver. Спойлер: вдалося.

У VP знову були потенційно непогані лінії, але вони власноруч зламали свій лайнинг. Blizzy на Axe не хотів стояти на незручній для себе лінії і зі старту відправився перехоплювати пачки крип між тир-2 і тир-3 вишками. Зазвичай у такій ситуації страждає союзна четвірка, адже крип до нього просто не доходять. Але Solo вирішив перешкодити Blizzy фарм крип, але його вже чекав Zayac.

Після цієї смерті Solo стадія лайнинга для Axe і ES стало набагато простіше. Більш того, NaVi заблочили вардами близький для VP великий табір крип в легкій лінії, і RAMZES не міг відводити лайнових крип в ліс, на відміну від Blizzy, який завдяки відведень за перші 12 хвилин добив 72 кріпа (у керрі VP всього 55). У підсумку VP досить швидко вирішили поміняти лінії.

6. Глобальна стратегія NaVi не змінилася, тільки на другій карті її було ще простіше реалізувати завдяки вдалому лайнингу Blizzy. NaVi знову затиснули VP на їх половині карти.

Зверніть увагу на множинні смерті RAMZES на нижній лінії. Керрі VP змушений був отпушивать саму небезпечну лінію і постійно помирав практично в одній і тій же точці. NaVi задушили VP на бічних лініях і не залишили їм іншого вибору, окрім як спробувати зіграти в мзс. Перший же повноцінний тимфайт на центральній лінії поховав шанси VP в цій грі.

Після цієї бійки Ведмеді відчайдушно намагалися повернути собі контроль над картою. В якій-то момент можна було нарахувати цілих 9 сентри, одночасно встановлених російською командою.

VP навіть виграли битву за віжен, але гра все одно була програна. Проблема драфту VP на другій карті — занадто сильна ставка на тимфайты при відсутності синергії між героями. Для реалізації Supernova потрібен сильний дизейбл через BKB, наприклад, Reverse Негативна, Overgrowth або Berserker’s Call. VP нічим було захищати ультімейт Phoenix, і він так і ні разу не пережив його. Нездатність VP захистити Supernova ускладнювалася тим, що RodjER в цій грі фактично був на третій позиції. 9pasha дуже швидко відстав по фарму, не зумів реалізувати себе в тимфайтах і поступово перетворився в супорта.

Крім того, у VP були дуже довгі кулдаун — всі ключові ультимейты відкочуються довше 100 секунд на перших рівнях. У NaVi ж не було таких довгих таймерів, і вони могли нав’язувати VP дрібні бійки на різних ділянках карти.

7. Для VP ця гра проходила на тлі неприємного поразки від Vici Gaming і тривалих пошуків своєї гри. Ведмеді принципово не грають метовыми героями, такими як Ogre Magi і Mirana, а шукають щось своє. NaVi теж здебільшого ігнорують турнірну мету, але грають вони своїми перевіреними героями. Сьогодні чітка структура гри Natus Vincere виявилася сильнішою, ніж індивідуальний клас гравців VP.

Увага, конкурс!