Локалізатори Lost Ark відповіли на найбільш животрепетні питання від користувачів

Крім оголошення подробиць закрите альфа-тестування і закритого бета-тестування російської версії Lost Ark, локалізатори в прямому ефірі відповіли на безліч запитань від користувачів. Для вашої зручності портал MMO13.ru склав текстову версію цієї сесій питань і відповідей.

Гравці з Росії та Європи хочуть грати на серверах з щомісячної підписки. Чи Не час провести опитування у групі напередодні альфа – і бета-тестів і заодно перевірити роботу сервера, щоб уникнути фіаско, як це було у ваших колег по цеху?

Яких саме?

Починається на Б, закінчується на О. Слово з трьох букв.

Здається, щоб уникнути їх фіаско, найпростіше не анонсувати такий сервер, так? (сміється). Окей, дякую за запитання. Відповім наступним чином. Ми неодноразово від ком’юніті отримували питання такого роду. У народу є бажання грати з підпискою, або, принаймні, люди так кажуть. Ми на повному серйозі розглядали запуск Lost Ark в Росії по моделі Pay-to-Play — всіх серверів, а не лише одного якогось виділеного — і обговорювали це питання з розробниками. На жаль, це потребує додаткової модифікації гри і ще сильніше відкладе запуск Lost Ark в Росії, тому всі основні сервера на ОБТ будуть Free-to-Play. Що буде далі — подивимося.

17-го числа в гру були додані вихованці. Чи зможемо ми побачити їх на ОБТ в нашій версії і буде там Ассасин?

Ассасина не буде. На альфі і ЗБТ, як вже було сказано, будуть представлені 12 класів, які зараз вказані на сайті. В даний час ми обговорюємо з розробниками питання про те, скільки і які класи будуть доступні під час ОБТ. На жаль, поки не готовий на це відповісти. Ближче до дати ОБТ дамо більше деталей. Що стосується Lance Master і двох нових асасинів, з високою часткою ймовірності їх не буде на ОБТ. І питання про вихованців. На жаль, ми поки не встигли детально вивчити цей контент. Я не бачу жодної причини, чому б він не з’явився у нас. Однак точно так само, як і нові класи, можливо, це відбудеться в одному з апдейтів, які ми встановимо після старту ОБТ.

Як буде працювати аукціон?

Наскільки я знаю від розробників, аукціон в Lost Ark межсерверный. Ми повністю скопіювати установки з корейських серверів, тобто, відповідно, буде битий і не буде процентного зняття при продажу, якщо мова йде про аукціон за голду, а не X-Change кристалів і голди.

За останні два місяці була неприємна ситуація, пов’язана з корейським сервером. Так, ми всі її прекрасно знаємо. І від вас було дуже мало фідбек. Ситуація вивела всі ком’юніті з себе, але відповіді дали самі гравці, які зараз знаходяться в Кореї. Відповіді розумні, адекватні і з якими в принципі можна продовжувати грати. І хотілося б, щоб від вас все-таки було більше ось цієї віддачі. А питання полягає в тому, що чи буде вона? Тому що пояснення дали гравці, на жаль — не ви. Хотілося б від вас почути, щоб всі заспокоїлися і не було такого. Ну, скажімо, ті люди, які грають в Кореї і грали, вони розібралися в ситуації. Хотілося б, щоб було взаємодію [з ком’юніті].

Ми, насправді, разом з вами і з усіма гравцями стежили за ситуацією в Кореї. Ми відразу побачили всі хвилювання, читали треди, звичайно ж, і почали все це обговорювати детально з розробниками. Нам потрібно було час, щоб, по-перше, зрозуміти як це дійсно працює, а не піддаватися загальній паніці, а по-друге, обговорити, як це буде реалізовано нашої версії.

Тут є важлива деталь. Tier 3 шмот, який був випущений разом з материком Йорн, він точно не увійде в контент ОБТ на старті. У нас ще є час для того, щоб детально проаналізувати фідбек гравців і обговорити причини введення цього контенту з розробниками, тому що, як відзначали багато гравців, які грали на Кореї, цей контент — можливість продавати предмети для посилення Tier 3 шмоту на аукціоні, було введено не тільки й не стільки заради того, щоб додати додаткову мотивацію купувати кристали і конвертувати їх в голду і, тим самим, голду — в power, але також і для того, щоб вивести з гри претензії й просто обесценивающееся золото. Нам потрібно детальніше зрозуміти, в якій ситуації були корейські сервери в момент введення цього апдейта і, крім того, на момент, коли ми будемо готові встановлювати цей контент на наші сервери, у нас буде більш повне розуміння, яка ситуація з економікою у нас.

Важливо зауважити, що самі корейські розробники у себе на території вводили цю систему, грубо кажучи, в тестовому режимі, і вони самі стежать за ситуацією та відгуки гравців. Можливо, коли цей контент під’їде до нас, вони самі вже внесуть якісь зміни, тому поживемо — побачимо.

Зараз що-небудь ясно з приводу анти-чита, який буде використовуватися у нас?

У нас буде інтегрована система захисту MRAC (Mail.ru Anti-Cheat). Крім того, ми будемо використовувати ті серверні рішення, які використовує Smilegate.

Чи є можливість отримати ключі на ЗБТ для гільдій?

Так, така можливість буде. Ми незадовго до дат закритого

бета-тестування почнемо розсилати ключі активним гильдиям, які зацікавлені в Lost Ark, і іншим гравцям. Щоб підвищити шанс отримати ключ, будь ласка, зв’яжіться з нашими ком’юніті-менеджерами, розкажіть, які у вас плани на Lost Ark.

З якою швидкістю російські сервери будуть наздоганяти корейські?

Ми будемо орієнтуватися на швидкість поглинання контенту — умовно, 20-25% активних гравців. Щоб не давати найактивнішим нудьгувати без контенту. Швидше за все, альфу і ЗБТ ми будемо проводити на основі червневої версії. Відповідно, досить багато контенту вже буде включено в цей апдейт, але буде недоступним — просто розробники його для нас заблокують. Це саме той контент, який планується для кількох оновлень. Він не буде вимагати великої роботи команди локалізації, тобто він буде вже частково переведений, його потрібно відредагувати в реаліях тієї інформації, яку ми отримаємо, поки ви будете грати після релізу. Тому єдине, чим ми будемо обмежені — це швидкість поглинання контенту активними гравцями. Про якусь конкретну частоту оновлень сказати поки важкому, оскільки це буде залежати від вас. Але, природно, у нас є дані з Кореї і ми орієнтуємося на апдейти іноді — раз у два тижні, іноді — раз на місяць.

У демо-версії був момент з скиллом барда. Там були слова на корейській мові. Скажіть, будь ласка, це була випадковість, і нам можна не очікувати такого, або це систематична помилка?

Якщо ви пам’ятаєте, клієнт демо-версії важив стільки ж, скільки повний клієнт Lost Ark — близько 30 ГБ. В ньому насправді знаходився весь контент всієї гри. Просто основна його частина була модифікована, була перенесена точка створення персонажа, багато налаштувань, була доступна тільки одна зона, один данж і PvP-арена. Відповідно, до моменту запуску демо-версії всі тексти ігри, які містилися в клієнті просто фізично не могли бути переведені на російську, навіть якщо без редактури, тому в тому лонгпаке, який лежав в клієнті гри, природно, була суміш російських і корейських текстів, і частина корейських текстів у результаті вилізла в інтерфейсі. Чому вона вилізла? Так, це наша і розробників недоробка, оскільки ми не помітили, що тексти, що описують скіли, безпосередньо, у табі персонажа і в табі спостереження в PvP — це різні рядки в клієнті.

Зрозуміло, що зараз ми вже готуємося локалізувати повну версію гри, ми переводимо весь обсяг тексту, який у нас є. Майбутні тести якраз покликані для того, щоб ви перевірили якість локалізації, влазить текст в інтерфейсі — це якраз ми будемо переглядати на альфі і ЗБТ, і до ОБТ ми хочемо випустити якісну продукцію.

Тобто, під час альфа-тесту така помилка теоретично може повторитися?

У теорії, може бути, тому ми і збираємо баг-репорти.

За очікуваннями нашого відділу локалізації, ми встигнемо перевести (не змінити, але перевести) всі тексти в клієнті гри, проте альфа-тест для того і потрібен, щоб, можливо, знайти невдалі місця, які ми не помітили і недоперевели.

Щодо локалізації гри. Першим пунктом на всіх цих инфографиках у вас є пункт «Вивчення гри». Що саме вивчаєте?

У нас є відділ тестування, який тісно співпрацює з командою локалізації проекту. Це співробітники, які одночасно грають і в корейську версію гри, природно з англофикатором, і в російську, яка сама актуальна і стоїть на наших серверах. Вони порівнюють контент, вивчають ланцюжок основних квестів, вивчають данжи, просто грають у гру, так само як і звичайні гравці, і дізнаються, що там взагалі є. Це наші найголовніші ігрові експерти.

В MMORPG дуже складна структура квестів. Там часто є залежності, і нам важливо все їх розуміти і відслідковувати, щоб раптово один NPC не перетворився в одного в іншому квесті. Це все потрібно вивчати докладно.

Як стати «активним користувачем»?

Щоб стати ним, спілкуватися в наших соціальних мережах, коментувати, приймати участь в конкурсах, приходити на ці зустрічі, з нами спілкуватися.

Для нас дуже важливо знати, що ви насправді думаєте. Будь ласка, залишайте ваші коментарі, зв’язуйтеся з нашими ком’юніті-менеджерами, розповідайте, які у вас очікування від Lost Ark.

Як ми всі знаємо, альфа і ЗБТ зараз сприймаються не як тестування, а «просто піти швидше пограти в гру». Чи плануєте ви якось стимулювати гравців писати більше баг-репортов, наприклад, якимись нагородами?

У нас не буде масової роздачі призів просто за участь, однак ми готові заохочувати активних репортерів помилок, помилок гри, яких-небудь вразливостей. Природно, ми готові обговорити з розробниками приємні нагороди.

Як ви знаєте, в Україні Mail.ru заблокований. Чи буде якась можливість грати гравцям з України в цю гру?

Ви спокійно зможете грати через Ігровий Цента. Там передбачена така можливість.

Буде НРР додано ексклюзивний вихованець?

Ми поки ще не знаємо, буде введений цей контент на ОБТ, тому ми не можемо додавати його зараз в набори. Але не так давно в наборах з’явився унікальний маунт, який був розроблений спеціально для русскоязычой версії. Подивіться, ми старалися!

Але це не єдиний контент, який розробники готові робити для нас.

Гильдейского контенту дуже мало, і тому гільдії не можуть себе реалізувати. Буде вводитися ще, і якщо так, то який?

Я недавно ставив це питання розробникам. Вони, на жаль, поки що не готові поділитися своїми планами з роад-мапа щодо гільдій. Однак ми, природно, чуємо ваші запити, розуміємо, що для російського і СНД ком’юніті це важливо. Ми регулярно спілкуємося з розробниками і просимо їх підняти пріоритет цього контенту. Що стосується гильдейского контенту в нашій версії, то його не буде на самому старті гри, тому що ми хочемо, щоб ви зосередилися в першу чергу на розвитку вашого персонажа. Однак цей контент під’їде з одним з перших оновлень.

Справа в тому, що GvG є певні проблеми з осіданням FPS. Чи знають про ці проблеми розробники і планують їх вирішувати?

Чесно кажучи, розробники не завжди діляться з повним переліком проблем, які їм репортят корейські гравці. І, природно, про цю проблему ми з ними не говорили. Спасибі, що сказали. Обов’язково поставимо це запитання.

Будуть внутрішньоігрові святкові заходи?

Ми зараз якраз обговорюємо це питання з розробниками. Ми відправили їм список національних свят, які популярні в Росії і СНД, які у них є плани по введенню івентів. У них є свої невеликі ивентовые активності, такі як польовий бос, деякі острови, які ми, природно, локалізуємо і будемо готові запускати під важливі дати. Можливо, це відбудеться не в 2019 році, але до 2020 року ми хочемо запускати якісь івенти з, можливо, унікальними нагородами.

Зараз жодна гра не обходиться без бойового пропуску. Чи буде він в Lost Ark?

Поки ми зосереджені на підготовці до ОБТ. Зрозуміло, що коли всі гравці наситяться стартовим контентом, ми будемо вигадувати якісь додаткові активності. Чи буде це бойовий пропуск — ще не знаємо.

Хто буде визначати склад магазину після релізу: корейські розробники або видавець?

В цілому, визначає склад магазину Mail.ru Group, бренд MY.GAMES. Як це відбувається на ОБТ (далі ми не заглядали): ми взяли список контенту, який доступний в червневому билде, того, що розробники коли-небудь продавали у себе в магазині, виключили деякі товари, такі як експрес прокачування персонажа до 50 рівня, оскільки на початку це буде, очевидно, не актуально, контент, що відноситься до T-3 шмоту, якого у нас, як я вже сказав, теж не буде, і знизили ціни.

Якщо я, приміром, не дуже люблю людей і не хочу з ними грати, який контент буде для мене?

Тут вам буде чим зайнятися. Насправді тут величезний сюжет, купа соло-активностей. Приходьте, у нас тут багато таких, які не люблять з людьми спілкуватися (сміється).

Ми проводили опитування серед аудиторії Lost Ark. Дійсно, досить багато гравців вважають за краще грати в соло. У Lost Ark дуже потужна сюжетка, дуже цікаві зав’язки історій персонажів, які перетікають з однієї сцени в іншу, розвивають як персонажів, так і другорядних NPC, з якими персонаж зустрічається у міру проходження сюжетки. Також досить велика кількість данжей, принаймні до капа, передбачають соло-режим, який ви також можете пройти.

http://mmo13.ru/download/content/201907/19/23/image_5d322676bfec52.59529304.jpg?1563571224

Що буде з RMT? Буде вона у нас законна чи незаконна? Наскільки я знаю, у вас є якийсь сервіс, який дозволяє напівлегально все це через вас все це продавати.

Чому напівлегально? У нас все легально! (сміється)

Ну, для мене RMT досі не легальна за замовчуванням.

Я, так розумію, ви говорите про LootDog? Про цей сервіс?

Так-так-так!

Так, дійсно, у нас є такий сервіс. Там зараз представлені товари з деяких ігор. Поки, принаймні на старті ОБТ, Lost Ark не буде інтегрований в цей сервіс, тому що ми ще повинні подивитися на економіку ігри і які товари там можна викладати. Ми зараз бачимо, велика частина товарів в Lost Ark зараз прив’язана, тому їх складно комусь ще. Але в майбутньому, можливо, я не знаю, ми інтегруємо Lost Ark у всі сервіси екосистеми MY.GAMES.

Насправді, подібна інтеграція потребує додаткової розробки з боку Smilegate, тому нам в першу чергу треба обговорити і розповісти їм про цю систему в цілому, і, природно, це буде не до ОБТ. Будемо тримати вас в курсі.

Тобто RMT на старті у нас не легально?

Так.

На старті у Smilegate була проблема з серверами. Черги. Всі ми «любимо» черги. Знаємо, пройшли через багато в інших проектах. Чудово пам’ятаємо закриття серверів. Зокрема, коли збиралося певна кількість людей у кластері, закривали сервер в ArcheAge, і люди продовжували там грати. Виходила неприємна річ, така як в народі називається «болото». Відповідно, припливу нових гравців немає, йде застій. У нас в Росії, в загальному як і у багатьох ком’юніті, прийнято робити градацію серверів. Один сервер вважається основною, туди йдуть топові клани. Будуть у нас назви серверів або будуть просто «Сервер 1», «Сервер 2», щоб в принципі не було всього цього потоку на один конкретний сервер, щоб довелося його закривати. Чи закриття сервера, коли повністю закриється кластер? І якщо кількість стане перевищувати і ви відкриєте велика кількість серверів, буде таке ж, що зараз відбувається на Кореї? Минулого тижня кількість серверів було зменшено. Тобто, вони закривали кластери і об’єднували сервери.

Давайте я почну з кінця. Наша мета полягає в тому, щоб балансувати між відсутністю черг і порожніми серверами. Для цього у нас, звісно, є відділ аналітики, який, так би мовити, пророкує кількість гравців, які прийдуть до нас на старті. З цього формується розуміння, скільки до нас прийдуть в перший місяць, в перший тиждень, в перший день, який буде пік онлайну. Крім того, саме для цього ми проводимо навантажувальне тестування на ЗБТ, тому що саме в залежності від того, як наша серверна з інфраструктура буде тримати онлайн, залежатиме кількість серверів, які нам необхідно підняти. Природно, у нас буде запасне залізо, яке ми готові вступити в бій, як тільки побачимо, що запущений не справляється. Що стосується перших двох питань, мені здається, що це все-таки питання на обговорення з вами, тому якщо хочете, відповідайте в коментарях, давайте обговоримо, як ви хочете.

Розкажіть, наскільки щільні стосунки у вас з корейцями і наскільки ви можете впливати на те, що нам «пхають»? Чи усвідомлюєте ви, як продюсер, що ми, як російське ком’юніті, «захаваем» все?

Дуже цікаві питання. З мого досвіду роботи з MMORPG-проектами не завжди і навіть не велика частина ру-ком’юніті готово «хавати» все. Тому все-таки в голові хочеться тримати певну певну планку, визначений фільтр. Для цього, зокрема, ми спілкуємося з вами, щоб розуміти, які у вас потреби, запити, що, так сказати, ви бажаєте побачити, і виходячи з цього внутрішнього розуміння, в тому числі у мене в голові і в голові кожного з членів команди ми будемо фільтрувати той контент, який нам надають розробники.

І наскільки ви можете впливати?

Ми можемо впливати. Це буде потенційно не дуже добре сприйнято ними, але ми можемо ультимативно відмовитися від якогось контенту. Це, природно, буде коштувати нам якихось поінтів репутації. Це досить складна внутрішня історія, яка пов’язана як з контрактом, який я, на жаль, не можу озвучувати, так і з якимись людськими стосунками, які у нас склалися, коли вони приїжджали до нас, ми їздили до них. Але зараз у нас досить плідно йде обговорення контенту. Минулого тижня ми дуже добре і детально обговорили контент альфи і ЗБТ, якийсь стартовий план. І я наведу приклад: не так давно я попросив розробників поміняти нагороду за пролог, який, ну, знаєте, в Кореї — це заячі вушка. Напевно, не дуже добре може бути сприйнято СНД-ком’юніті. Вони сказали, що виберуть щось інше.

http://mmo13.ru/download/content/201907/19/23/image_5d3226a6c1a936.70720544.jpg?1563571224

Буде можливість потрапити в команду тестування нового контенту?

Якщо під командою мається на увазі участь в альфі і ЗБТ, то ми про це вже розповіли. Якщо мова йде про тестування нових апдейтів, то теоретично така можливість є, але нам треба трохи детальніше спланувати наші процеси тестування з відділом тестування, зрозуміти наскільки і які частини гри ми готові покривати своїми силами, де нам буде потрібна допомога і, можливо (є такий досвід), наберемо зовнішню команду помічників тестування.

Ми всі любимо PvP, і питання наступне. Планує Mail.ru якось підтримувати PvP-активність? У плані проведення, можливо, якихось регулярних невеликих, а може і великих турнірів. Тому що дійсно багато запитують, тому що є досвідчені гравці, які хотіли б, можливо, як-то в цьому плані розвиватися.

Так, ми хочемо робити турніри. Нам теж це дуже цікаво.

З якого моменту можна буде стримить гру?

Альфа-версію вже можна буде стримить.

Що вам не подобається в Lost Ark? І чи ви розробником, що б ви змінили?

Давайте я відповім чесно. Будь ласка, не нарізайте це на гифки. Але моє перше враження від Lost Ark, що це чергова корейська «коридорка». У процесі роботи з грою, насправді, це враження змінилося. Справа в тому, що я свого часу провів досить багато часу MU Online і деяка схожість навівала смуток при думкою про Lost Ark. Однак, насправді, гра вразила динамікою персонажів і об’ємом різноманітного контенту. Тобто це не просто бігаєш, б’єш монстрів, але і безліч активностей, які можна робити в проміжку між цим. Що б я змінив? Ну, швидше за все, я б додав облоги, якщо технічна реалізація це дозволяє.

Буде збільшення ліміту учасників гільдії? Наскільки я знаю, зараз цей ліміт — 30.

Наскільки я знаю, зараз в Кореї є можливість прокачувати гільдію, беручи участь в GvG-активностях, тим самим збільшуючи цей ліміт до 50. Якщо і цього виявиться замало, то ми готові обговорювати з розробниками зміни цієї цифри. По ідеї це не повинно бути технічно складно.

Будуть розширювати дозволу на гру далі, ніж СНД?

Наша домовленість з Smilegate — це територія СНД. Ніяких інших домовленостей поки що не досягнуто.

Кого-то може зараз не вистачає в команді Lost Ark? Хтось ще потрібен з професійних співробітників?

Я вас зрозумів (сміється). Гарне питання. Дивіться, будь ласка, headhunter.ru, mail.ru, my.games. Природно, проекти там не вказані, але, я думаю, якщо ви пройдете відбір, то зможете розповісти про своє побажання щодо проекту для роботи.

А що за донат-шопу?

Мені здається, я вже частково відповів на це питання. Можу поки що говорити про контент, який буде продаватися на старті ОБТ. Як я вже говорив, ми взяли список контенту, який в принципі коли-небудь продавався в магазині Кореї, прибрали деякі предмети, знизили ціни. Всі.

Буде вводитися Pay-to-Win контент, якого немає на корейських серверах?

Зараз таких планів немає. Я можу трохи розширити відповідь. Можливо, ви знаєте, що монетизація корейських серверів проходить не тільки за рахунок внутріігрового магазину, але ще в них є система, звана Psy-Cafe. Взагалі, культура в Кореї передбачає бажання деяких молодих людей грати в онлайн-ігри з дому, як це прийнято у нас в СНД, а з комп’ютерних клубів. Ну, як в 90-е, тільки трохи більш цивілізовано. Цю особливість корейські гри активно монетизують. Для нас система Psy-Cafe не дуже актуальна, тому в даний момент ми обговорюємо з розробниками не просто її відключення, а деяка зміна під звичний нам преміум-аккаунт, але, як я вже говорив, з деяким фільтром. Ми прагнемо до того, щоб це не було Pay-to-Win. Як тільки буде якась додаткова інформація щодо контенту, цін і так далі ми, природно, її опублікуємо.

http://mmo13.ru/download/content/201907/19/23/image_5d322704e58ef8.47252964.jpg?1563571224

Ті, хто грали на Кореї, знають, що в ігри обмеження 18+. З чим пов’язані зміни даного обмеження для нашого регіону?

Дійсно, в даний час ми поставили на сайті 12+. Ми обговорювали питання з розробниками. Я, на жаль, деталей розповісти не можу, оскільки не знаю, наскільки вони важливі в плані співпраці саме з Smilegate.

У Кореї трохи інші вікові цензори та інші вимоги до гравців.

Як довго будуть продаватися НРД і буде можливість поліпшення НРД після закриття продажів?

НРР ми плануємо продавати до старту ОБТ. Можливості покращення, звісно, не буде, як тільки почнеться ранній доступ.

Буде система рівняння на аренах або буде введена якась додаткова арена? Буде підтримка геймпада в грі?

Наскільки я знаю, підтримки геймпада немає і в корейському клієнта. І під нас таку особливість розробляти ми поки що не запитували. Швидше за все, вона з’явиться спочатку на Кореї, а потім перетянется на наші сервери. Що стосується першого питання, то буквально сьогодні я обговорював з розробниками, які зміни в контексті Т-3 шмоту були зроблені в плані балансирвки персонажів в PvP. Вони сказали, що частина змін вони вже внесли в гру. Як вони сказали, хочуть змінити формулу, але, на жаль, деталей я зараз сказати не можу.

А що щодо підбору по силі спорядження?

На жаль, поки не обговорювали детально систему підбору супротивників. У нас MMR-система під’їде тільки зі стартом ОБТ і до цього часу я розраховую обговорити це з розробниками.