Все про платформі WASD.TV

Нова російська платформа збирається робити з стримерів зірок, професіоналів і киберспорстменов.

Чи Можете ви уявити сучасний світ кіберспорту без стримов? А знайомство з новою грою без трансляції улюбленого блогера? Розповідаємо, звідки прийшла мода на трансляції, хто всі ці люди по той бік екрану і намагаються розвивати стриминговую індустрії в Росії.

Реаліті-геймінг

Пам’ятаєте, коли реаліті-шоу були на піку популярності? Глядачі прилипали до екранів телевізорів, щоб подивитися на життя інших людей. У 2007 році Джастін Кан і троє його друзів вирішили підняти цей процес на новий рівень — вони просто закріпили на голові Кана відеокамеру, запустили сайт Justin.tv і почали показувати його життя 24/7. Тільки під час сну камеру знімали з його голови і направляли на ліжко. І глядачі збиралися на порталі, просто щоб стежити за життям хлопця.

Виявилося, Кан був не єдиним бажаючим поділитися подробицями свого побуту. Друзі-розробники стали отримувати запити на те, щоб розміщувати на платформі інші відеоблоги від користувачів. Поступово вона почала розростатися в цілу майданчик, де люди демонстрували своє життя, ділилися історіями і… грали! У 2010 році користувачів, що захоплюються відеоіграми, стало так багато, що власники вирішили виділити під це діло окремий проект. Тоді на Е3 2011 року був офіційно представлений Twitch.

Дивлячись на успіх звичайного стартапу, багато вирішили спробувати зробити щось схоже. Але одні не дотягували до технічної складової, інші — не запропонували глядачам нічого нового, треті — просто не змогли перебороти міцну звичку користувачів щоранку відкривати сторінку Twitch. Втім, були і вдалі приклади. Наприклад, в Азії, що існує як окремий ринок, змогли створити стримерские сервіси, які давно обігнали за популярністю свого прабатька. Сьогодні продовжують з’являтися стриминговые майданчики, і кожна намагається здивувати користувача унікальними особливостями. Одні надають офіційну партнерку, а значить і заробіток, інші працюють з криптовалютами. А нова стриминговая платформа від МТС WASD пропонує цілу систему розвитку, відкриває шлях до топ серед стримерів і навіть кіберспортсменів.

Стрімінг як професія

Січень 2019 року. Заголовки ігрових, кіберспортивних і бізнес-видань рясніють одним і тим же заголовком: «Стример Ninja в місяць заробляє більше $ 500 тис.». Сам стример Тайлер Блевинс в інтерв’ю CNN розповідає, що за кілька днів пропущених трансляцій він може втратити десятки тисяч доларів. Піднятися до самої вершини Twitch Тайлеру багато в чому зміг через стріму, коли до нього на трансляції приєднався репер Дрейк. Але якщо Тайлеру допоміг PR з боку, то Гай Бэйм (він же DrDisRespect) зміг зробити трансляції своєю роботою завдяки яскравому і запам’ятовується образ крутого хлопця з 80-х. Вуса, окуляри і перуку, за словами Disguised Toast, приносять краще стримеру 2017 року майже $ 90 тис.

Однак далеко не всім цікаві образи, історії і навіть протекції відомих гравців приносять популярність. Брат чемпіона TI5 Пітера PPD Дагера Олександр вже півтора року намагається пробитися в стримерскую еліту, але поки йому не допоміг ні контент на YouTube, ні хости з великою кількістю глядачів. Стримерская платформа WASD збирається підтримувати саме таких талановитих авторів, яким складно пробитися в топ. Їх система досить прозора — для своїх користувачів вони розробили систему просування трансляцій, схожу на невеликий квест. Щоб закріпити свій стрім на головній сторінці сервісу, стримеру потрібно виконувати прості завдання у профілі і заробляти очки досвіду. Саме їх потім можна буде витратити на саморекламу. Крім цього, кожні три місяці на WASD буде проходити Ліга стримерів, де найбільш активні і талановиті стримери зможуть поборотися за призовий фонд в 5 млн рублів. Кращих визначать по рейтинговій таблиці, місце в якій можна зайняти завдяки регулярним трансляціям і похвал від глядачів. Звичайно, 1,5 млн за першу сходинку — це ще не півмільйона доларів в місяць, але і це непоганий заділ на майбутнє.

Стрімінг як шлях у кіберспорт

У січні 2017 року Джарид summit1g Лазар став головним героєм всіх кіберспортивних порталів. Будучи популярним стримером він отримав не тільки право представляти якусь організацію, але і виступати в професійній команді. У свій склад по CS:GO хлопця запросив клуб Mythic. Природно, першими про це дізналися глядачі його каналу. Він навіть скористався можливістю і набрав 90 тис. глядачів на стриме, коли його команда намагалася пройти на ECS. Насправді, Джарид давно вважався досить вмілим гравцем і навіть часом потрапляв на заміну в різні клуби, але ця історія стала ще одним доказом, що шлях у кіберспорт може лежати не тільки через рейтингову таблицю.

Владислава SilverName Синотова зараз вважають одним з найбільш успішних і популярних гравців в Heartstone. Свій шлях на кіберспортивну сцену він теж починав зі стрімінг. Спочатку на трансляціях Владислава збиралося по 50-100 чоловік, але після хоста від іншого популярного гравця інтерес до SilverName поповз вгору. І стримеру пощастило, що саме в цей момент, поки глядачі заглядали на його трансляцію, він піднімав топ-1 ладдера. Потім заради інтересу і абсолютно без амбіцій вирішив на стриме ж пройти кваліфікації на ESL у Катовіце. Знаючи про його популярність і майбутню поїздку на турнір, Silvername підписала його перша організація — ANOX. Зараз Владислав являє Team Spirit і залишився єдиним гравцем з Hearthstone в цьому клубі. Невеликих історій успіху, що почалися з стриминговых платформ, чимало. Менеджери команд регулярно переглядають не тільки рейтингові таблиці, але і трансляції молодих кіберспортсменів, щоб простежити за ними у справі.

Нова площадка WASD вирішила зробити шлях від стрімінг до кіберспорту ще простіше. Тепер все буде знаходитися в руках самих гравців. Ліга Gambit пропонує майбутнім киберспортсменам демонструвати свій скілл на трансляції, виконувати завдання і накопичувати очки ліги. 40 кращих гравців в Dota 2 і League of Legends проб’ються в наступний етап, де вже зможуть випробувати свою майстерність роботи у команді. У другому етапі доведеться підвищувати не тільки особистий, але і командний рейтинг. У хлопців будуть свої наставники і ментори, тренування і, звичайно ж, змагання! За підсумками сезону в Лізі залишиться за два складу в кожній дисципліні, які відправляться в Москву на LAN-фінал — і ось до кіберспорту вже рукою подати. Тому що переможці отримають можливість підписати контракти з Gambit Esports в якості молодіжного складу. Так у одного з провідних клубів СНД з’явиться своя власна академія, з якої можуть вирости нові зірки. І весь цей шлях почнеться з одного стріму.

Стрімінг як продовження кар’єри

Однак стріми потрібні не тільки щоб почати кар’єру, але і щоб підтримувати свою популярність. У багатьох кіберспортсменів в контрактах прописані не тільки рекламні активності, але і певну кількість годин стримов в місяць. Для когось це стає справжньою роботою, а хто дійсно насолоджується процесом. Свої трансляції для просування бренду та заробітку використовують і коментатори. Володимир GodHunt Волков влаштовує стріми на Twitch, то сам граючи в Dota 2, коментуючи китайські та азіатські сателіти, які не мають офіційного освітлення. Олексій Genes1s Романів, коментатор League of Legends, став одним з перших, хто випробував для цих цілей майданчик WASD.

Однак, за словами Віталія v1lat Волочая, ця практика поширена недостатньо. «В цьому великий мінус наших талантів, не тільки коментаторів. І це не тільки Dota 2, але і CS:GO, і HS — це абсолютно все. У нас дуже і дуже вузькопрофільні коментатори. Є одиниці, у яких є паралельні активності. В першу чергу, це стріми. У нас є всього пара кастеров, які якщо прямо завтра перестануть коментувати Dota 2 або CS:GO, зможуть на чомусь заробляти. Наприклад, стримить. У нас це Вітя GodHunt, у якого є своя аудиторія. Він буде стримить, зможе підтримувати себе, сім’ю. І йому байдуже, є доту чи ні”.

Стрімінг як розвага і реклама

Кар’єра, перспективи, заробітки — це все добре. Але, здається, ми стали забувати про найголовніше — це розвага. Користувачі WASD можуть влаштовувати кооперативні трансляції і стримить разом.

Представники ігрової та кіберспортивної індустрії не стверджують, що за стримингом майбутнє. Це їх сьогодення. Розробники як для просування своїх ігор використовують трансляції популярних стримерів. Для тих, хто попроще, вони пропонують безкоштовні копії ігор для проходження на трансляції. Топовим стримерам платять до $1 за одного глядача в годину. Наприклад, Battlefield V або MTG увірвалися в свій час в топ Twitch завдяки контрактам з гравцями. Але це не означає, що трансляція гри стане разовою акцією. Якщо ви зробили дійсно крутий продукт, то стример продовжить грати в неї, залучаючи все нових і нових користувачів. В свій час Twitch.tv змінив все кіберспортивне і ігрове співтовариство. Зараз, коли майданчик постійно піддають критиці, гравцям та стримерам знадобилася альтернатива. Ми знаємо, що велика кількість винаходів, які змінили світ, з’явилося саме в Росії. Чому б WASD.TV не стати наступним успішним проектом в історії нашої країни? Впевнені, що у платформи є всі шанси, щоб надійно закріпитися як сильного гравця на ринку стрімінг.

Реклама